fredag 29 juli 2011

"Access All Areas" Anders Tengner

Access all areas

"Access all areas" är skriven av musikjournalisten Anders Tegner. Han introducerade hårdrocken i svensk tv och radio och jobbade 25 år på tidningen Okej. Han var en av de få journalister som verkligen kom nära de stora stjärnorna. Han tar med oss backstage och delar med sig av sitt stora arkiv, mycket har aldrig tidigare vart publicerat. I boken skrivs de om band som Kiss, Deep Purple, Metallica, Guns N' Roses, Iron Maiden, Ozzy och många fler. Det är intima intervjuer, personliga samtal och häpnansväckande histroier.

Jag tyckte att boken var sådär, det tog ganska lång tid för mig att läsa hela så det var inte en bok som jag riktigt fastnade för. Jag tror att man ska vara ett sant hårdrocksfan för att uppskatta boken till fullo. Jag hade förväntat mig mer av boken, exakt vad vet jag inte, men jag blev lite besviken. Jag hade nog trott att det skulle vara mer smaskiga historier om banden som man inte tidigare hört. Början av boken gick väldigt trögt att läsa men sen tyckte jag att den blev bättre, och det är ju roligast att läsa om de band som man känner till.
Men jag tror att de som gillar hårdrock kommer att gilla den bok.

Finns att köpa hos Bokus och Adlibris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar