tisdag 23 augusti 2011

"När mardrömmen blev sann" Glenn Forrestgate

När mardrömmen blev sann (inbunden)

Glenn går från att vara en stark, positiv, social och kaxig kille till att sakta brytas ned. Glenn var i 20-års åldern när han träffade Melinda. Han hade precis börjat nå framgångar som skivbolagsdirektör och fått en Grammis. Men istället för att fortsätta sin resa mot toppen fick han uppleva en mardröm som blev sann.

Jag har läst många böcker om misshandel, men detta är första gången jag läser om hur en man systematiskt blir misshandlad, både fysiskt och psykiskt, av sin tjej. Jag tycker att det är starkt att gå ut och berätta sin historia, något som fler borde göra. Jag tror att samhället verkligen behöver få upp ögonen för att det inte bara är män som misshandlar. Sättet han blir bemöten på av polisen gör mig mycket upprörd, deras kommentar är "men du är väl karl" när han söker hjälp. Att få höra hans rädsla för att inte bli trodd är också sorglig, men man förstår hans oro, då man oftast inte hör om detta.
Boken är bra och lättläst. Jag fastand i historien och hade svårt att lägga den ifrån mig. Rekomnderas start.
Jag hoppas också kunna hitta fler böcker om samma ämne.

Boken finns att köpa hos Bokus och Adlibris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar