onsdag 10 augusti 2011

"Det du inte såg" Patrik Sjöberg

Det du inte såg

Så här skriver Patrik Sjöberg själv på baksidan till sin bok "Det du inte såg": "Det finns historier som aldrig berättats. Minnen jag hållit för mig jälv, men som präglat hela mitt liv. Att berätta sanningen har varit ett svårt steg att ta. Men jag kände att jag var tvungen."

En bok som verkligen fångat mitt intresse. Jag har alltid varit fascinerad av Patrik Sjöberg, och en svensk som slagit världsrekord är ju alltid något speciellt. Samtidigt har jag, som säkert många andra, uppfattat honom som ganska dryg och kaxig. Den bilden förändrades dock när man läste boken. Man får följa honom från det att han var tonåring, genom hans friidrotts karriär och fram till nutid. Det var mycket man inte vetat och mycket som man själv tolkat annorlunda. Hans historia känns ärlig och han är väldigt rak med vad han tycker, och det är väl så han är och det uppfattas som kaxigt. Han verkar ha en riktigt "vinnarskalle" och är väldigt målmedveten och har jobbat mot det sen han var ung och verkar inte ha låtit något komma ivägen för det. Han visste vad han ville, bli bäst i världen i höjhopp. Samtidigt är det en stundtals hemsk historia om det som inte ska få hända.

Boken finns att köpa hos Bokus och Adlibris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar