söndag 29 januari 2012

"Solstorm" Åsa Larsson

Solstorm (pocket)

Norrskenet sprakar över Kiruna och Kristallkyrkans andlige ledare har hittats brutalt mördad mitt på altargången. Rebecka Martinsson som för länge sedan lämnat Kiruna för att bli advokat i Stockholm får ett oväntat samtal. Mordoffrets syster Sanna är misstänkt för mordet och hon behöver hjälp. Motvilligt lämnar Rebecka allt och återvänder till barndomsstaden. Hemkomsten väcker starka känslor både hos henne och andra. Snart jagas hon av både sitt förflutna och av krafter som vill tysta henne.

Detta var första gången jag läste en bok av Åsa Larsson, jag har faktiskt aldrig tidigare hört om dessa böcker utan hittade den i bokhandeln och tänkte att det var värt att prova. Boken var riktigt spännande och jag har i princip sträcktläst den. Jag gillade den så mycket att jag direkt gick in och beställde de andra böckerna i serien. Den är lätt skriven och har en historia som verkligen fångar en. Hela tiden när man ska sluta läsa tänker man, bara ett kapitel till jag måste veta vad som händer. Handlingen är liksom alltid i fullgång och det finns inga tråkiga partier. Jag gillar den verkligen och rekomenderar den varmt.


Boken finns att köpa hos Bokus och Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar