lördag 28 januari 2012

"Jag är Zlatan" Zlatan Ibrahimovic' och David Lagercrantz

Jag är Zlatan: Zlatans egen berättelse (inbunden)

Det här är Zlatans egen berättelse om sitt liv och sin karriär. Man får följa med under hans uppväxt och sedan också följa hans karriär och vägen till den stora fotbollsspelar som han är idag.

Boken handlar naturligtvis mycket om fotboll, man läser betydligt mer om vad som händer i de olika klubbarna än om vad som händer i hans privataliv. Så om man avskyr fotboll eller inte har minsta intresse för det så kanske detta inte är rätt bok för er. Jag tycker att det var intressant att få en inblick i hur det går till bakom kullisserna i de stora fotbollsklubbarna och vilket otroligt spel det är. Och med spel menar jag inte fotbollen i sig utan allt om hur man hamnar i rätt klubb osv.
Hans uppväxt var inte lätt och där får man en förståelse för hans lite kaxiga attityd. En attityd som man märker av även i boken.
Boken var inte riktigt lika bra som jag hade trott och hoppats. Kanske hade man för stora förväntningar då boken blev så omskriven som den blev. Men jag tycker absolut att den är värd att läsas, speciellt om man gillar fotboll och/eller Zlatan.

Boken finns att köpa hos Bokus och Adlibris

1 kommentar:

  1. Åh, denna har jag funderat på att inskaffa :D

    Tack för kommentaren i bloggen, kul att någon tycker som jag ;)

    SvaraRadera