fredag 6 januari 2012

"Insidan" Liam Norberg

Insidan : brotten, pengarna, tiden (pocket)

Liam Norberg gick från att vara kampsportsmästare till att bli yrkeskriminell. Han är även känd för sina filmroller i bl.a. Stockholmsnatt och Sökarna. Liam hade gott om pengar och var påväg att lämna Sverige för en semester i Rio. Livet såg ljust ut och han hade sopat igen spåren efter ett antal lyckade kupper. Men något stämde ändå inte. Varför visade polisen intresse för honom och hans kompisar och vem var det som hade span på sig? Väl framme på Arlanda började en annan resa än den som han hade tänkt sig. Boken ger en inblick i den kriminella världen och skildrar de mest uppmärksamma brotten under 1990-talet.
Det här är Liams berättelse om vad som egentligen hände, om sina val och om de farliga och vilda åren fram till den han är idag.

Jag minns när jag såg Sökaren med den snygge Liam Norberg och att jag hörde att han satt i fängelse men jag hade inte riktigt koll på varför. Nu vet jag, efter att ha läst hans egen historia. En historia som fascinerade mig, speciellt i början. Den intressantaste delen att läsa var början av boken, den handlade mycket om kamratskapet och brotten. Delen om fängelset blir lite mer långdragen tycker jag. Jag tycker att man får en viss inblick i hur människor i hans situation tänker. En intressant och tillvissdel fängslande historia.

Boken finns att köpa hos Bokus och Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar