onsdag 23 november 2011

"Systrarna i Clare" Nora Roberts

Systrarna i Claire är en trilogi om systrarna Concannon som bor i den lilla byn Clare i västra Irland. rilogin består av böckerna "Född ur elden", "Född ur kylan" och "Född i synd". I den första boken får man följa Maggie. En tempramentsfull glaskonstnär som träffar galleria ägaren Rogan. Rogan vill göra henne rik och berömd. Andra boken handlar om Maggies syster Brianna. Brianna har gjort om deras barndomshem till ett Bed and Breakfast och en av hennes gäster är den kände deckarförfattaren Grayson Thane. Och i den tredje boken får vi följa deras halvsyster Shannon som kommit till Irland för att ta reda på mer om sitt ursprung och träffa sina systrar.

Detta är en av mina absoluta favoriter, jag älskar dessa böcker och har läst dom ett antal gånger vid det här laget. Det är något fascinerande över historian som bara fångar mig. Det är sånna böcker som jag bara mår bra av att läsa. Den innehåller inte de spääningsmoment som hennes böcker så ofta annars gör. Dessa böcker påminner mer om hennes nya serie "I nöd & lust". Tyvärr upptäckte jag att böckerna inte längre går att köpa, och inte heller samlingsvolymen. Men de kanske finns på nåt bibliotek. De är iallafall absolut värda att läsas.

Systrarna i Clare är en samlingsvolym av de tre böckern; Född ur elden, Född ur kylan och Född i synd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar