torsdag 3 november 2011

"Lyssnandets pedagogik" Ann Åberg & Hillevi Lenz Taguchi

Lyssnandets pedagogik
Från baksidan av boken: "I denna bok beskriver Ann Åberg arbetet med att utveckla den pedagogiska praktiken i en förskola. Med den pedagogiska dokumentationen som verktyg erövrar pedagoger och barn tillsammans en etisk medvetenhet som leder fram till ett mer demokratiskt arbetssätt, inspirerat av Reggio Emilia-pedagogiken. Grunden i arbetssättet är en strävan efter att hålla det pedagogsiak arbetet i ständig förändring."

Boken är lätt att läsa och oerhört inspirerande. Jag läste boken för andra gången och känner att jag fick ut mer av den nu än tidigare. Antagligen för att jag nu har jobbat längre och har större förståelse för vad de skriver om. Den ger mycket och man får många tankar medan man läser boken. Jag blir inspirerad och tänker mycket att "ja, varför gör man så" eller "så vill jag också jobba". Den rekomderas mycket!!!

Boken finns att köpa hos Bokus och Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar