onsdag 9 november 2011

"Lärande lek i utemiljö" Karin Persson Gode

Lärande lek i utemiljö

Boken ger konkreta tips på utelekar och upptäckter i naturen som väcker barnens nyfikenhet och lust att veta mer och utforska vidare. Den ger exempel på både saker du kan göra i skogen, eller parken, och saker du kan göra på förskolegården. Det finns också tips på lekar och övningar som följer årtidernas växlingar.

Boken var inte riktigt som jag förväntade mig. Jag trodde det skulle vara ännu mer tips och idéer, men även mer fakta. Boken är dock inte dålig. Den innehåller många tips och idéer och en del av dom var iallafall nya för mig. Kan vara en bra handbok att ha med sig när man planerar sina uteaktiviteter. Jag tror att den är väldigt bra om man är ovan att arbeta med lärande utomhus. Här kan man verkligen se hur mycket man kan få ut av en skogstur. Mycket är också väldigt enkelt och kostar inte en massa pengar.

Boken finns att köpa hos Bokus och Adlibris


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar