söndag 26 juni 2011

"Som en drömbild" Nora Roberts

"Som en drömbild" är Nora Roberts första del i en ny romanserie. Jag förutspår att det kommer bli ytterligare tre delar då boken handlar om fyra vänner. Mac är fotograf och driver en framgångsrik bröllopsagentur tillsammans med sina närmaste vänner; Emma, Parker och Laurel. Även om de alla fyra lekte bröllop jämt när de växte upp så kan inte Mac tänka sig ett bröllop för sig själv. Men en flört med läraren Elliot är precis vad hon behöver för att distrahera sina tankar. Helt oväntat blir Mac förälskad, men vågar hon tro på att förhållandet kommer att hålla?

En helt okej bok av Nora Roberts, men inte lika bra som många av hennes andra böcker. Den här saknar spänningarna, det finns inga mord och inget övernaturligt utan det är en kärlekshistoria. Själva historien är bra men jag tyckte inte att den fångade mig på samma sätt som flera av hennes andra böcker gjorde. Den här boken hade en mer förutsägbar historia.

Böckerna i serien "I Nöd och lust" är, i kronologisk ordning: "Som en drömbild", "Doft av rosor", "Ögonblick att minnas" och "Den lyckligaste dagen"

Boken finns att köpa hos Bokus och adlibris

4 kommentarer:

  1. hej Elin! Jag gillar också att läsa Nora Roberts böcker. Jag håller med dig att "Som en drömbild" inte är av samma standard som hennes tidigare böcker (jag har lästa samtliga, dock ej Harlequins pocket) Har just varit inne på Adlibris och sett att det är två nya böcker på gång. "Doft av rosor" samt "Jagad av lögnen"
    MVH
    Lilly K.

    SvaraRadera
  2. Tror att jag också har läst samtliga av hennes, eller iallafall de som kommit ut på svenska. Jag har även läst några Harlequin av Roberts och de kan också vara helt okej. Men de är ju inte i den standardaden som de med spänning i också. Spännande med två nya böcker på G. Tippar på att den ena är andra delen i denna trilogi. Ska hålla koll så jag inte missar dom.

    SvaraRadera
  3. Hej Elin, Jag blir lite fundersam efter din lilla recension - att jag inte ska tycka om den. Men jag har aldrig läst en Nora Roberts så jag har inga andra av hennes böckers att referera till så som du tycks ha. Rekommenderar du boken?
    MVH
    Erika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!!
      Jag tycker absolut att du ska läsa den. Den är bra... bara det att den är lite av en annan typ än de böcker hon brukar skriva.
      Gillar man kärlekshistorier så är den absolut värd att läsas.

      Radera