onsdag 28 september 2011

"Jag gifte mig med en bigamist" Mary Turner Thomson


Mary Turner Thomson fick i april 2006 ett samtal som fick hela hennes värld att rasa. Kvinnan som ringde berättade hur hon och Will Jordan, Marys man som hon hade två barn med, hade varit gifta i fjorton år och hade fem barn tillsammans. Det här är hennes berättelse om hur hon, en intelligent kvinna, gifte sig med en redan gift man, blev lurad på nästan 3 miljoner kronor och fick ensam uppfostra de barn han skulle vara fysiskt inkapabel att få. Han har lurat många kvinnor under 30 års tid och konstruerar avancerade historier för att lura dem.

En intressant bok som gav mig många upprörda känslor. Under hela boken tänker jag väldigt ofta, "hur kunde hon gå på detta". Jag inser att det i efterhand är lätt att säga hur kunde hon inte se det osv och det är kanske inte så lätt i situationen. Men hon hittar flera bevis på detta äktenskap och barnen men väljer ändå att köpa hans historia. Han finns aldrig där för henne, inte ens när deras barn föds och han lånar konstant pengar av henne och hennes familj som han aldrig betalar tillbaka. Många tankar väcks och boken är fascinerande.

Boken finns att köpa hos Bokus och Adlibris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar