söndag 20 januari 2013

"Hypnotisören" Lars Kepler

Hypnotisören
 
En man hittas brutalt mördad i ett omklädningsrum i Tumba. Strax efter hittas hans fru och dotter mördade i deras hem. Sonen har överlevt men är svårt skadad och svävar in och ut ur medvetslösheten. När Jonna Linna inser att det finns en dotter till försöker han skynda på förhörsprocessen genom att be Erik Maria Bark att hypnotisera pojken. Erik bryter då sitt gamla löfte om att aldrig mer hypnotisera och då börjar en kedja av skrämmande händelser.
 
Jag har under julledigheten upptäckt ännu en bra svensk författare. Boken är oerhört bra och den är svår att lägga ifrån sig. Den är stundtals lite småotäck. Kepler skriver på ett väldigt bra sätt som fångar läsaren, detta är den tredje boken jag läst av honom, men den första i serien av Joona Linna. Jag har inte läst böckerna i ordning och tycker inte att det har gjort nån skillnad. Det kanske är några småsaker som hänt i det privata mellan första och fjärde boken. Nu ska jag snart ta mig an den andra boken, och för mig då sista i serien. Hoppas att han kommer ut med fler böcker.
 
Böckerna i serien om Joona Linna är, i kronologiskordning: "Hypnotisören", "Paganinikontraktet", "Eldvittnet" och "Sandmannen"
 
Boken finns att köpa på följande sätt:
Som bok hos Bokus och Adlibris
Som ebok hos Bokus och Adlibris
Som Cd-bok hos Bokus och Adlibris
Som mp3bok hos Bokus och Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar