söndag 15 april 2012

"Mindfulness i vardagen" Ola Schenström

Mindfulness i vardagen : vägar till medveten närvaro (inbunden)

Den här boken tar upp hur man på ett väldigt enkelt sätt kan använda mindfulness i vardagen. Boken innehåller en fakta del som beskriver vad mindfulness är och vad det är bra för. Den har också en praktisk del med övningar och en cd-skiva medföljer också där du kan genomföra olika övningar.

Jag har läst den teoretiska delen i boken och tycker att detta verkar jätteintressant och det är nåt som jag absolut kommer att prova mer och mer. Jag behöver leva mer närvarande i nuet istället för att fokusera på det som redan varit eller det som skulle kunna hända. Jag har inte testa så många av övningar än utan tar bara lite i taget. Jag har testat två av övningarna från skivan, dels kroppsscanning och andningsankaret. Andningsankaret är den jag andvänt mest, nästan varje dag. Jag blir avslappnad och lugn av den.
Detta är en bra bok som jag absolut rekomenderar, idagens samhälle tror jag att vi alla behöver mer hjälp att leva i nuet.
Boken finns att köpa hos Bokus och Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar