tisdag 13 mars 2012

"Isprinsessan" Camilla Läckberg

Isprinsessan
En kvinna hittas under vintern död hemma i sitt badkar av mannen som ser efter hennes hus när hon inte är där. Polisen larmas och Patrik är en av de poliser som är med i utredningen på mordet. Författarinnan Erica som befinner sig i Fjällbacka blir vittne till hur kvinnan hittas och blir även indragen i utredningen. Erica kan inte heller låta bli att göra lite egna efterforskningar.

Jag tycker att denna första bok inte är så jättebra. Jag gillar hennes andra böcker i serien bättre men jag tror ändå att det är bra att läsa böckerna i ordning. Det eftersom det senare ibland kommer nämnas saker som hänt tidigare och då kan det vara bra att ha läst det. Boken är inte dålig, men jag tycker att den ibland är lite långdragen. Mitt råd är dock att om man inte gillade den första så ge ändå nästa bok en chans, för de är bättre.

Böckerna i serien Fjällbacka är(i kronologisk ordning): "Isprinsessan", "Predikanten", "Stenhuggaren", "Olycksfågeln", "Tyskungen", "Sjöjungfrun", "Fyrvaktaren" och "Änglamakerskan"
Boken finns att köpa hos Bokus och Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar