lördag 29 december 2012

"Värma en liten" red. Anna Braw

Värma en liten : stickat och virkat för alla världens bebisar (inbunden)
 
Ett ganska nyvunnet intresse för mig är stickning och virkning. Just nu är det mest stickning som jag ägnar mig åt, men virkningen ska komma den också. Så ibland kommer jag även att skriva om böcker som har med stickning och virkning att göra.
 
Jag tänkte börja med boken "Värma en liten" där man får tips på hur man kan sticka bl.a. filtar, koftor, mössor och sockar till små barn. Den innehåller också små berättelser om människor som stickar för att hjälpa andra. Detta är lite av en guide för mig på vad man kan sticka för att hjälpa andra både i Sverige och i andra länder. Beskrivningarna verkar enkla. Jag har dock bara provat en beskrivning än och ska snart ge mig på en andra.
Boken rekomenderas varmt.
 
Boken finns att köpa hos Bokus och Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar