lördag 4 februari 2012

"Jagad av lögnen" Nora Roberts

Jagad av lögnen (inbunden)

Rowan Tripp är fallskärmshoppande brandman och hon riskerar livet varje dag som hon går till jobbet, men hon älskar det. Hon har sedan hon var 18 år följt i sin legendariske pappas fotspår och elden har blivit hennes liv.
Den här säsongen blir dock inget som det brukar. När hon träffar Gull får hon svårt att hålla sig till sin regel att inte blanda ihop kärlek och jobb. Ska hon våga ge upp för hettan mellan dem? Samtidigt blir livet mer komplicerat när hennes pappa Lucas också blir kär. Nu måste hon börja konkurrera med någon annan om förstaplatsen i hans hjärta.
Rowan plågas fortfarande av mardrömmar från olyckan förra säsongen, då en av killarna som var hennes hoppkamrat den gången omkom i lågorna. Hon är inte ensam om att ha svårt att släppa tragedin och det verkar som att någon ger henne skulden för olyckan. Under en brandinstats gör hon en fasanfull upptäckt i elden och samtidigt börjar det hända saker på basen...

Jag älskar Nora Roberts böcker och jag gillar även denna, men jag tycker inte att det är en av hennes bästa. Om detta är bland de första böckerna man läser av henne så tror jag att man kommer att älska boken. Men jag tycker att det känns allt för bekant, eller mycket i historien gör det. Det påminner mycket om tidigare böcker av henne. Den känns också lite uppenbar ibland, att man kan räkna ut vad som ska hända. Men jag tycker fortfarande att det är en bra bok och att den absolut är värd att läsas. Hon blandar som vanligt spänning med kärlek. Historien håller ihop bra och fängslar en för det mesta, även om det blir några partier som känns lite oväsentliga.
På det stora hela gillar jag dock boken, hon är en av mina absoluta favoritförfattare. Jag rekomenderar er absolut att läsa den.

Boken finns att köpa hos Bokus och Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar