lördag 19 november 2011

"Jag kommer sen..." Eva Wiklund

Jag kommer sen...

Boken är en sann historia om diskoteksbranden i Göterborg den 30 oktober 1998. Boken är skriven utifrån Anne-Britt Söderbergs perspektiv, hon förlorade sin dotter Johanna i branden. Vi får en snabb tillbaka blick i familjens historia, men största delen av boken handlar om branden och tiden efter den. Vi får följa Ann-Britt i hennes sorg och även få en del fakta kring branden.

En intressant bok, jag minns själv rapporterna om branden och hur fasansfullt och onödigt det kändes. Boken behandlar branden och historien kring den, men det är inte där fokuset ligger. Fokuset ligger på Ann-Britts historia och hennes tankar. Men man får även möta andra som drabbats i boken. Är en intressant bok som rekomnderas.

Boken finns att köpa hos Bokus och Adlibris

1 kommentar:

  1. Denna har jag också tänkt läsa inom kort! Du har bra smak på böcker (precis som jag Haha)

    SvaraRadera